חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התמצאות באמסטרדם: אזורים מרכזיים ואטרקציות 

אמסטרדם היא ממש לא עיר גדולה. אם מצטיידים במפה (וגם אם לא) אפשר לגמוע את רוב העיר ברגל ולהגיע לאתרים המרכזיים ולאזורים החשובים לאחר הליכה קצרה בסמוך לתעלות המים. גם כאשר מעוניינים להגיע לאזורים קצת יותר רחוקים, ואין הרבה כאלה באמסטרדם, ניתן להתבסס על התחבורה הציבורית היעילה מאד של העיר. כדי להפוך עבורכם את המשימה של התמצאות באמסטרדם לקלה עוד יותר, אנו מציגים לכם בסקירה הנוכחית מידע על האזורים המרכזיים בעיר. אז אילו רובעים באמסטרדם סביר שייכנסו לתכנית הטיול שלכם?

מבנה תחנת הרכבת של אמסטרדם במבט מהתעלה
מבנה תחנת הרכבת של אמסטרדם במבט מהתעלה

 

רובעי העיר אמסטרדם: לכל אזור יש חוקים משלו

מרכז אמסטרדם Amsterdam Centrum

מאדאם טוסו במבט מכיכר דאם
מאדאם טוסו במבט מכיכר דאם

באופן לא מפתיע, לב ליבה של העיר, ה"הצנטרום", הוא המקום אליו מגיעים כל התיירים כמעט מדי יום. מרכז אמסטרדם מתפרש בין שניים מהאתרים החשובים ביותר שלה: כיכר דאם Dam מצד אחד ותחנת הרכבת המרכזית Central מהצד האחר, כאשר ביניהם מחבר רחוב Damark. באזורים אלה תמצאו מגוון עצום של בתי מלון וגסטהאוסים, מסעדות, בתי קפה, חנויות, בנקים, לשכות מודיעין ועוד.

את הצנטרום של אמסטרדם מחלקים לשני רובעים עיקריים. הרובע החדש Neiuwezijds נמצא ממערב לרחוב דמארק. כשתגיעו אליו תבינו שהשם שלו מעט מטעה, כאשר רוב המבנים בו הם ישנים. בתחומי הרובע תמצאו כמה מהאתרים החשובים של אמסטרדם – לא רק כיכר דאם אלא גם הכנסייה החדשה De Nieuwe Kerk, הארמון המלכותי Koninklijk Paleis Amsterdam ומספר מוזיאונים קטנים כמו מוזיאון השעווה מדאם טוסו Madame Tussauds Amsterdam והצינוק של אמסטרדם Amsterdam Dungeon..
> לרכישת כרטיסים לארמון המלכותי (כולל דילוג על תורים)…
> לרכישת כרטיסים למוזיאון השעווה מדאם טוסו…
> לרכישת כרטיסים לצינוק של אמסטרדם…

אפשר ללון כאן, אך צריך לקחת בחשבון שהמחירים יהיו מעט יקרים יותר מאשר באזורים אחרים של אמסטרדם. החדשות הטובות הן שרמת המלונות ראויה בהחלט.

האאודה-קרק
האאודה-קרק

הרובע הישן של אמסטרדם, ה-Oudezijds, נמצא ממזרח לרחוב דאמרק. למרות שיש בו מבנים שעומדים על תילם כמה מאות שנים, גם אלה המחפשים מבנים מודרניים יותר ימצאו ברובע את מבוקשם. הסיבה העיקרית המביאה תיירים לאזור היא רובע החלונות האדומים, שאולי מזוהה יותר מכל עם הפתיחות וההיבט הפרוע של אמסטרדם. ברובע יש מספר מבנים יפים מאד, דוגמת כנסיית אאוד קרק De Oude Kerk, מגדל לבנים עמוס היסטוריה, מוזיאון הבית של רמברדנט Museum Het Rembrandthuis, שוק פשפשים Waterlooplein Market ועוד.
> לרכישת כרטיסים למוזיאון הבית של רמבדנט…

הערה: מימים אלה עובר רובע החלונות האדומים שינוי יעוד והחלונות המפורסמים נעלמים אט אט מהרובע ובמקומם מוקמים עסקי אוכל, גלריות ועוד.

השתקפות הבתים בתעלה
השתקפות הבתים בתעלה

רובע טבעת התעלות Grachtengordel

את התעלות תמצאו בכל רחבי אמסטרדם. אזור טבעת התעלות הוא מקום המפגש של התעלות החשובות של העיר: תעלות Herengracht, Prinsengracht ו-Keizersgracht. הוא נמצא ממש בסמוך לעיר העתיקה, כשבפועל אפשר לעבור אותו כדי להגיע ממרכז אמסטרדם לרובעים אחרים. האזור הזה הוא מהמבוקשים באזורי אמסטרדם, עקב הקרבה שלו לכל מה שחשוב להיות קרוב אליו בעיר. בתחומיו נמצא אחד האתרים התיירותיים החשובים של אמסטרדם – בית אנה פרנק Anne Frank Huis ולא רחוק משם  גם כיכר רמברנדט Rembradtplein וכיכר ליידספליין Leidseplein  הידועה בחיי הלילה העשירים שלה. בכלל, אם אתם מחפשים אווירה צעירה, האזור של טבעת התעלות יכול לספק לכם תמורה מלאה. לכן, הוא מתאים כאזור לינה לצעירים או למשפחות, שמוכנים לשלם סכומי כסף גבוהים באופן יחסי על מנת לשהות בו.

הווסטרקרק על גדת הפרינסגראכה
הווסטרקרק על גדת הפרינסגראכה

רובע יורדן Jordaan District

רובע יורדן הוא מהמסקרנים והפופולאריים ברשימה של רובעים באמסטרדם. בתחילת הדרך שלו היה הרובע משכנם של הפועלים שעמלו ימים ולילות על הקמת התעלות בעיר. כיום התמונה הפוכה, כאשר מדובר ברובע המכיל מבנים יפים ויוקרתיים מאד. הרובע הזה יפה מאד לביקור ביום ויש שיגידו שבעיקר בלילה. השילוב של הבתים הנמצאים ממש על התעלות, התאורה המוקפדת והצמחייה הופכים את ההליכה לרומנטית ולמיוחדת.

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

סימן ההיכר המרכזי של רובע יורדן הוא כנסיית ווסטר קרק Westerkerk, שבולטת מכל מקום ברובע, כאשר לצד זה תמצאו בו גלריות המוכרות פריטי אומנות, בתי קפה חביבים, שווקים ומספר מוזיאונים שהם בהחלט למרחיקי לכת: כי התייר הממוצע שמגיע לאמסטרדם לא יבחר לבקר במוזיאון המוקדש לניאון ופלורנסט, למשל, או מוזיאון המוקדש לעבודותיו של הסופר ההולנדי תיאו תיסן. בכל זאת, מדובר ברובע יפה מאד, אולי אפילו "תל אביבי" במהות שלו.

מבחינת לינה, מרבית המלונות שתמצאו ברובע יורדן הם באיכות בינונית ומעלה: גסטהאוסים ומלונות בני אחד, שניים או לכל היותר שלושה כוכבים. אם אתם רוצים אזור זול וצעיר, עם מחירים סבירים, יכול להיות שהרובע הוא הפתרון האידיאלי עבורכם. מה גם שהוא נחשב לאחד ממוקדי חיי הלילה העיקריים של אמסטרדם.

המוזיאומפליין
המוזיאומפליין

רובע המוזיאונים Museumjwartier

עד כה, ראינו מספר מוזיאונים ברובעים השונים של אמסטרדם. המוזיאונים החשובים ביותר בעיר ממוקמים ברובע העונה לשם "רובע המוזיאונים", מעוז התרבות המרכזי של אמסטרדם. בו תמצאו את שלושת המוזיאונים הבולטים של אמסטרדם: מוזיאון ואן גוך Van Goch Museum, מוזיאון הרייקס Rijksmuseum, והמוזיאון לאומנות מודרנית Stedelijk Museum.
כל אלה מאוגדים סביב כיכר ה-Museumplein. בתחומי הרובע תמצאו גם את הפארק המפורסם ביותר של אמסטרדם, Vondel Park שהוא מקום מצוין לשבת, להירגע, לרכב על אופניים או פשוט לנוח מהעומס של העיר. חובבי האופרה ישמחו לבקר בבית האופרה הנמצא בתחומי הרובע.
> לרכישת כרטיסים למוזיאון ואן גוך…
> לרכישת כרטיסים למוזיאון הרייקס…
> לרכישת כרטיסים למוזיאוןן לאומנות מודרנית…

אפשר לבקר ברובע המוזיאונים ליום אינטנסיבי הכולל לפחות שני מוזיאונים, ולשלב זאת עם ביקור בפארק ושיטוט ברובע.
זוהי בחירה מומלצת מאד ללינה באמסטרדם, עם מלונות בכל דרגות האיכות שמגיעים במחירים סבירים יחסית. מנגד, הרובע הוא לא ממש במרכז העניינים בעיר, ולכן יצריך מכם נסיעות או הליכות כדי להגיע לחלק ניכר ממוקדי העניין של אמסטרדם.

ה-NEMO באמסטרדם
ה-NEMO באמסטרדם

אזור פלאנטז'ה Jodenbuurt and De Plantage

אזור פלאנטז'ה מסקרן מאד בנוף של אמסטרדם בשל הצד היהודי שלו, כאשר עד מלחמת העולם השנייה גרו בתחומיו מרבית יהודי העיר. כיום מספר היהודים קטן בצורה משמעותית, אך עדיין תמצאו בו מבנים ואטרקציות חשובות שעשויות לעניין אתכם בתור ישראלים. המוזיאון להיסטוריה יהודית Joods Historisch Museum, השוכן בבית הכנסת הגדול של העיר, מציג למעלה מ-10,000 חפצים היסטוריים, כלי קודש, יצירות אומנות ועוד פריטים המזוהים על ההיסטוריה היהודית של אמסטרדם. בסמוך לו נמצא בית הכנסת הפורטוגזי Portugese Synagoge, שניתן להקדיש לו זמן קצר אבל בהחלט מרשים.
> לרכישת כרטיסים למוזיאון להיסטוריה יהודית…

הרובע כולל בתוכו גם את התיאטרון ההולנדי Hollandsche Schouwburg, גן החיות של אמסטרדם Artis Zoo, מוזיאון המדע נמו Science Center Nemo, הבולט בצורה הייחודית שלו ועוד. האזור רגוע וקרוב יחסית למוקדי העניין של אמסטרדם, ומכאן שאפשר לבחור ללון בו. לא תמצאו מלונות מפוארים, אבל בהחלט יש כמה מלונות נוחים ומומלצים.
> לרכישת כרטיסים לגן החיות של אמסטרדם…

החלקה על הקרח באמסטרדם

אזור פיג'פ De Pijp

את הסקירה של רובעים באמסטרדם אנחנו מסיימים עם אזור פשוט למראה שלא נחשב לפופולארי במיוחד מבחינת שהות בו. בכל זאת, מי שרוצה לחוות את אמסטרדם ה"אמיתית" יוכל לעשות זאת במסגרת ביקור בפיג'פ. האטרקציה העיקרית בו היא שוק אלברט קאופ Albert Cuyp Market, שמציע אינספור פריטים מכל סוג במחירים זולים, לצד מספר בתי קפה. אזור זה מושך אליו צעירים בשל מרכז המבקרים של הייניקן, Heineken Expreience, בו ניתן ללמוד על שלבי הכנת הבירה המפורסמת הזו וכמובן שגם לשתות כמה כוסות. אנחנו לא ממליצים ללון באזור, אבל בהחלט מומלץ להגיע אליו לביקור בן מספר שעות.
> לרכישת כרטיסים למרכז המבקרים של היינקן…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *