חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלולי טיול באמסטרדם – ימי טיול מוכנים

פרק הזמן האידאלי לטיול באמסטרדם, לדעתנו, הוא ארבעה ימים לפחות. זהו פרק זמן שיאפשר לכם לחקור את העיר המעניינת אבל הלא כל כך גדולה, תוך שאתם משאירים מספיק זמן למנוחה, קניות וכמובן שגם בילויים. אנחנו מביאים כאן בשבילכם כמה המלצות על מסלולי טיול באמסטרדם, עם ימים גדושים ומלאים בכל טוב. שימו לב שמכיוון שהם דחוסים, במידה ואתם רוצים בטיול רגוע יותר (כמתבקש למשל בטיול עם ילדים) תוכלו לפצל אותם על פני מספר ימים.

גשר הולכי רגל על הקייזרגראכט
גשר הולכי רגל על הקייזרגראכט

 

יום טיול במרכז אמסטרדם

יום הטיול בלב אמסטרדם כולל בתוכו כמה מאתרי החובה של העיר. הלב הפועם של העיר הוא כיכר דאם De Dam, כיכר תוססת והומה שבמרכזה האנדרטה הלאומית לזכר קורבנות מלחמת העולם השנייה National Monument. סביב לכיכר רחבת הידיים נמצא מספר מבנים מעניינים מהם ניתן להתרשם: הארמון המלכותי של אמסטרדם Koninklijk Paleis Amsterdam בו שוהה המלך בעת ביקור באמסטרדם, הכנסייה החדשה De Nieuwe Kerk ועוד. כל השנה תמצאו בכיכר אמני רחוב ואוכל רחוב ובמועדים רבים לאורך השנה נערך בה יריד זה או אחר, שהוא תמיד ססגוני ומצוין למשפחות, עם אמנים, דוכנים ומתקני שעשועים. מומלץ לשבת בבית קפה או במסעדה כדי לספוג את האווירה (אבל לא להזמין יותר מדי, כי המחירים באזור יקרים יחסית).
> לרכישת כרטיסים לארמון המלכותי של אמסטרדם (כולל הדרכה קולית ודילוג על תורים)…

מהכיכר מומלץ להמשיך לבית אנה פרנק, אשר הוא בעל חשיבות היסטורית עצומה לכל אדם המגיע לאמסטרדם, על אחת כמה וכמה יהודים. הסיור בבית אנה פרנק אינו ארוך מדי אך הוא עוצמתי במיוחד. לאחר מכן, מומלץ לטייל ברובע יורדן Jordaan– אחד היפים באמסטרדם – בו גם כנסייה מרשימה בשם ווסטר קרק  Westerkerk. בערב תוכלו לבקר ברובע החלונות האדומים המזוהה עם הצד הפרוע של אמסטרדם.
> לרכישת כרטיסים לסיור בבית אנה פרנק…

כיכר דאם
כיכר דאם

 

יום טיול היכרות עם רובע המוזיאונים

באמסטרדם יש לא מעט מוזיאונים חשובים, שעוסקים בנושאים מגוונים ולעתים גם חריגים. אנחנו ממליצים לכם להקדיש יום לחקר סצנת האומנות של אמסטרדם, שבאה לידי ביטוי בשלושה מוזיאונים הנמצאים ברובע המוזיאונים: מוזיאון ואך גוך Van Gogh Museum המציג את מיטב הציורים והרישומים של האמן הנודע, רייקמוזיאום Rijksmuseum ובו אינספור פריטי אומנות של אמנים אירופאים מובילים והמוזיאון לאומנות מודרנית סטדליק Stedelijk Museum. ביקור בכל אחד מהם נמשך שעה פלוס (אבל לא יום שלם), כשאנחנו ממליצים לכם לקחת את הזמן, להתרשם ולחקור. העובדה שבמוזיאונים באמסטרדם יש הפעלות שמתאימות לילדים הופכת את המוזיאונים לרלוונטיים גם עבורם.
> לרכישת כרטיסים למוזיאון ואן גוך…
> לרכישת כרטיסים למוזיאון רייקמוזיאום (כולל דילוג על תורים)…
> לרכישת כרטיסים למוזיאון לאומנות מודרנית סטדליק (כולל דילוג על תורים)…

משמר הלילה של רמברנדט ברייקסמוזיאום
משמר הלילה של רמברנדט ברייקסמוזיאום

אנחנו ממליצים לבקר בשני מוזיאונים לפחות, עם הפסקות ביניהם להתרעננות. משם (או אפילו בין המוזיאונים) ניתן להמשיך למנוחה קטנה במוזיאון-פליין, פארק ירוק ולא גדול מדי הנמצא בסמוך למוזיאונים. האתר הבא לביקור הוא וונדל פארק Vondelpark, הפארק הגדול והפופולארי ביותר באמסטרדם, ובו צמחייה למכביר, אגמים, פסלים, מזרקות, מתקנים, בתי קפה ואטרקציות אחרות לבני כל המשפחה.

מי שמעוניין בחוויה רווית אלכוהול יוכל לבקר במבשלת הבירה Heineken Experience, אטרקציה די ממוסחרת אבל חביבה: ניתן ללמוד על אופן הפקת הבירה המפורסמת הזו וכמובן לטעום ממנה, במה שמהווה בילוי חברתי המתאים לצעירים. שוק אלברט קאופ Albert Cuypstraat, נחשב לשוק מצוין הנמצא ממש ליד ההייניקין אקספיריינס, ותוכלו לבקר גם בו לחוויה אותנטית. אם בא לכם עוד פארק קטן אחד, פארק סרפתי Sarphatipark, החביב מדרום ישמח לארח אתכם.
> לרכישת כרטיסים למבשלת הבירה של היינקן…

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

תעלות האאודה זיידה
תעלות האאודה זיידה

יום אידיאלי לטיול משפחתי באזור פלאנטז'ה

פלאנטז'ה Plantage הוא אחד האזורים המעניינים באמסטרדם, גם אם הוא מתויר מעט פחות מאלה שתיארנו מעלה. ניתן בהחלט לתכנן בו יום שלם של טיול, עם אטרקציות שמתאימות לבני כל המשפחה. האזור נחשב ל"יהודי" ביותר בעיר, כך שאם אתם מעוניינים להיחשף להיסטוריה של היהודים בהולנד תוכלו לבקר במוזיאון להיסטוריה יהודית ובבתי הכנסת הסמוכים לו.

משנים אווירה ועוברים לאטרקציות ידידותיות יותר לילדים. מעט מזרחה מהמוזיאון היהודי נמצא גן החיות ארטיס, גן עתיק אבל מסודר, ובו מגוון בעלי חיים הנמצאים בשטח קטן יחסית. בשטח גן החיות יש אקווריום, פלנטריום, חממת פרפרים, גן בוטני ומספר מוזיאונים קטנים. אם בא לכם עוד מוזיאון המתאים כמו כפפה ליד למשפחות, הרי שמרכז המדע נמו הוא בחירה מצוינת. הוא נמצא צפונית לשם, על קו המים של אמסטרדם, ובולט במבנה הענק והירוק דמוי הספינה שלו. במוזיאון עצמו יש המון אטרקציות אינטרטיביות והפעלות בנושאי מדע, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה ועוד. מתאים לבילוי של מספר שעות.
> לרכישת כרטיסים לגן החיות ארטיס…

סירה על תעלה באמסטרדם
סירה על תעלה באמסטרדם

יום קליל לקניות ולשייט

טיול בעיר מסוימת יכלול כמעט תמיד קניות, לעתים בכמויות מסחריות. למרות שאמסטרדם היא לא לונדון או ניו יורק, גם בה תוכלו למצוא אפשרויות לקניות (על כך בעמוד שלנו בנושא). אנחנו ממליצים לכם לשלב אותם ביום די רגוע הכולל ביקור ברחובות הקניות המרכזיים של אמסטרדם, הרחובות Kalverstraat ו-Nieuwendijk היוצאים מלב העיר. בסביבת כיכר דאם נמצאים שני מרכזי הקניות העיקריים של אמסטרדם: קניון Magna Plaza והכלבו הענקי Debikenkorf, בהם ניתן לבקר מספר שעות לפחות. בכל עת תוכלו לחזור לכיכר דאם, נקודת הייחוס שלכם, כשבמרחק של כ-750 מטרים ממנה לכיוון מזרח תמצאו את שוק הפשפשים של ווטרלופליין, מהבולטים בשווקי העיר.

אנחנו ממליצים לכם לשלב ביום זה את שייט התעלות הבלתי נמנע באמסטרדם. תוכלו למצוא סוגים שונים של שייט, כולל שייט תיירותי או רומנטי. בשעות הערב תוכלו לראות את העיר באור אחר, ולכן ניתן לתזמן את השייט לשעות אלה.

הבתים העתיקים על גדת תעלה שלווה בדלפט
הבתים העתיקים על גדת תעלה שלווה בדלפט

ועוד משהו על סיורים…

אנחנו מציגים כאן עבורכם אפשרויות לטיול עצמאי באמסטרדם, שבהחלט אפשרי לדעתנו: העיר נוחה להתמצאות, האתרים המרכזיים בה לא רחוקים יותר מדי אחד מהשני והתחבורה הציבורית יעילה. בנוסף, על כל האתרים תוכלו למצוא הרבה מאד מידע, כולל כמובן באתר שלנו. אם בכל זאת אתם רוצים לעשות סיורים מאורגנים באמסטרדם, יום אחד או יותר מטיול שלכם, זה בהחלט אפשרי.

סיורים באמסטרדם הם בעלי אינספור צורות, עם מאות אפשרויות. יכולים להיות אלה סיורים רגליים שעוברים במוקדי העניין הבולטים של העיר, אבל גם סיורים מסוג אחר: טיולי סגוואי וכמובן שגם אופניים. הטיולים יכולים להתמקד בנושאים ספציפיים, דוגמת אמסטרדם בתקופת מלחמת העולם השנייה או אפילו הצדדים הקולינריים של אמסטרדם. וכן, למרות שרוב הסיורים כרוכים בתשלום יש כאלה שהם חינמיים לחלוטין (למעט טיפ שרוב האנשים משאירים) – הסיורים של FreeDam Tours שנחשבים למוצלחים מאד.

5 תגובות

  1. איפה אפשר למצוא מידע על אירועים כגון תערוכות (לאו דוקא אומנות), יריד תעופה, תצוגת ואירועי סירות או רכבים?
    תודה מראש

    1. היי
      האתר הוא למידע למטיילים ולתיירות ופחות לביקור מקצועי ביריד או תערוכה מקצועית כזו או אחרת.
      יתכן שפנייה למשרד התיירות ההולנדי או לשגרירות הולנד בישראל תהייה מועילה לך.
      בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *