חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אוכל באמסטרדם: אוכל מקומי, אפשרויות קולינריות והמלצות נקודתיות..

היכרות עם המטבחים המקומיים מהווה חלק בלתי נפרד מכל טיול בכל יעד ברחבי העולם. ככל שהאוכל בעיר יותר איכותי ומגוון, כך החוויה שלנו צפויה לעלות. במקרה הזה, החדשות עבור מי שמגיע לאמסטרדם הן מצוינות. ניתן למצוא אוכל באמסטרדם מכל סוג, כשהאיכות במקרים רבים היא גבוהה והמחיר יכול להיות סביר במונחים אירופאיים. על מאפייני המטבח ההולנדי, וכמה המלצות על מסעדות באמסטרדם, בסקירה הנוכחית.

מרקן
בילוי ואוכל בשמש של מארקן

 

האוכל המקומי: צ'יפס, פנקייקים ודגי הרינג

למרות שלא מדובר בעיר הגדולה ביותר באירופה, המגוון הקולינרי של אמסטרדם דווקא מפתיע.. מבחינת המאכלים המקומיים, המזוהים עם הולנד כמכלול, אפשר להצביע על מספר מנות מקובלות. בבוקר תיתקלו בארוחות מקומיות העונות לשם Uitsmijter, שלא בהכרח תדבר אליכם: זוהי ביצת עין שמטגנים עם שמן ולצד זה חזיר או שמן. ארוחות הצהריים ההולנדיות מעניקות מקום של כבוד לדגי הרינג, שמשתלבים בארוחות בדרכים שונות. מאכלים מסורתיים נוספים הם מרק אפונה עם נקניק Erwtensoep, נזיד המשלב בשר בקר, גזר ותפוחי אדמה Hutspot ועוד. מהניסיון שלנו רוב הישראלים פחות מתחברים לאותם מאכלים עממיים הולנדיים, שנתפסים עבורם כ"כבדים" מדי או פשוט לא מוצלחים יותר מדי.

מרק האפונה ההולנדי המפורסם
מרק האפונה ההולנדי המפורסם

צ'יפס הולנדי

זו ממש לא בעיה. עם כל הכבוד למאכלים המסורתיים, באמסטרדם נהוג לאכול את מה שטעים ופונה למכנה המשותף הרחב ביותר. הצ'יפס האמסטרדאמי העונה לשם "פאטאט" מוגש בתוך נייר עם מיונז מקומי ששונה מכל מה שהכרתם, והוא נמכר בחנויות ובדוכנים בכל רחבי אמסטרדם. אם תלכו ברחוב ותראו תור ארוך של אנשים משתרך במקום מסוים, ייתכן מאד שתגלו כי במקום מגישים צ'יפס. מרחיקי הלכת יוכלו לוותר על המיונז מפעם לפעם ולבחור בתוספות מפתיעות אחרות, למשל רוטב בוטנים או רוטב קארי. יש שילובים מיוחדים אפילו יותר, דוגמת צ'יפס עם אננס.

פנקייקים

הפינוק הקולינרי האחר שמציע אמסטרדם הוא כמובן הפנקייקים Poffertjes שתמצאו כמעט בכל מסעדה או בית קפה הולנדי: למעשה, ברוב המקרים הם יזכירו לכם קרפים כפי שאנחנו מכירים מישראל. הפנקייקים מגיעים כאן באינספור סגנונות, הן מתוקים והן מלוחים, ואפילו פנקייקים עם בשר מקובלים. אם אתם בוחרים לאכול אותם בתור קינוח, תלכו בוודאי על הגרסאות המתוקות וה"מושחתות". אטרקציה פופולארית בעיר היא "ספינת הפנקייקים", שייט בתעלות אמסטרדם ובו מוגשים שלל פנקייקים בשיטת אכול כפי יכולתך. בגזרת הקינוחים ההולנדיים דווקא מצטיינים עם מאכלים שמקבלים "טוויסט הולנדי" שהופך אותם למוצלחים, כאשר עוגיות הקרמל או פאי התפוחים נחשבים למשל למומלצים.

פנקייקים - המתוק ההולנדי הפופולארי
פנקייקים – המתוק ההולנדי הפופולארי

גבינות הולנדיות – חאודה ואדם

מומלץ שלא לוותר על גבינות הולנדיות. למרות שאמסטרדם היא לא המקום בו מייצרים אותן בחוות בנוסח המסורתי, תוכלו למצוא בה ייצוג של גבינות משובחות: למשל גאודה (חאודה בפי ההולנדים) Gouda או אדאם Edam. בגבינות האלה תיתקלו בארוחות שלכם בבתי המלון, במסעדות, בחנויות ייעודיות או בשווקים, כך שניתן לקחת אותן הביתה בתור מזכרת.

 

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים...

סליחה על ההפרעה… כאן טל וגיא :-)
נשמח לשלוח לך עוד מידע חשוב ואיכותי לתכנון הטיול להולנד, למשל:
– הסברים על כפרי נופש ואיפה כדאי ללון.
– לאן טסים ואיך מזמינים כרטיסים בקלות.
– אטרקציות, פארקי שעשועים ואתרים לביקור בכל הולנד.
– מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
– וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה ;-)

בירה הולנדית – הייניקן ואמסטל

ואיך אפשר בלי השתייה? כיאה לעיר אירופאית עמוסת צעירים, באמסטרדם הבירה מהווה שחקנית מרכזית שמלווה כמעט כל ארוחה. הבירה המקומית נחשבת לאיכותית, כאשר הגאווה ההולנדית היא בשתי בירות: הראשונה היא הייניקן, אשר המכורים אליה יוכלו לבקר ב-Heineken Experience בעיר, ללמוד על אופן ההכנה שלה וכמובן שללגום מספר כוסות. הבירה השנייה היא אמסטל, הקרויה על שם הנהר החוצה את העיר. בהולנד מגישים גם שוקו בסגנון מקומי וכן משקה מקומי בשם "חנפר" – משקה בסגנון ג'ין.

חנות גבינות בחאודה
חנות גבינות בחאודה

 

מסעדות באמסטרדם: ייצוג למטבחים מגוונים

אוכל באמסטרדם מגיע בכל סגנון קולינרי אפשרי, גם הודות לעובדה שבעיר מהגרים רבים שהביאו במהלך השנים בשורות קולינריות חדשות אליה. כתוצאה מכאן תמצאו באמסטרדם מסעדות רבות המתמקדות במטבחים שאינם הולנדיים, דוגמת האוכל האינדונזי שאהוב מאד על ידי התושבים המקומיים של אמסטרדם. בעיר תמצאו מסעדות המגישות אוכל אסייתי, אוכל דרום אמריקאי או אמריקאי ואפילו מספר מסעדות כשרות במלוא מובן המילה, פועל יוצא של הקשר ההדוק של אמסטרדם ליהודים. ישראלים שמתגעגעים הביתה יוכלו לקבל מענה לגעגועים, לפחות מבחינה קולינרית, באמצעות אחד מארבעת הסניפים של "פלאפל מעוז", רשת עם סניפים בערים גדולות אחרות בעולם. אוכל כשר תמצאו במספר מסעדות דוגמת מסעדת הברון Habaron Resteraunt או Golan Grill.

אוכל רחוב באמסטרדם
אוכל רחוב באמסטרדם

אוכל באמסטרדם תוכלו להזמין במגוון דרכים. דוכני הרחוב נפוצים מאד באמסטרדם ומגישים מטעמים מקומיים – כולל כמובן הצ'יפס המפורסם. באמסטרדם יש סניפים אוטומטיים של רשת המזון המהיר Febo, עם מנות מקומיות – שימו לב שהשמות הם בהולנדית, ולכן ניתן להיעזר בתושב מקומי או לנקוט בגישת "אני אזמין את מה שהוא/היא הזמינו". בעיר יש מסעדות בכל רמות תקציב, הן ממסעדות פועלים ועד למסעדות שף, אשר המחיר משתנה בהתאם: החל מיורו בודדים לארוחה סבירה ועד לסכום של כמה עשרות או מאות יורו לארוחת שף משובחת. גם מי שלא מעוניין בהכרח לנסות יותר מדי דברים חדשים אלא מעדיף לפנות לסניפים של הרשתות הבינלאומיות המוכרות, לא יתקשה למצוא אותם באמסטרדם.

 

לפניכם המלצות למספר מסעדות באמסטרדם שנחשבות לאיכותיות ושזוכות לביקורות מצוינות, ברמות תקציב שונות:

  • Gartine – מסעדה משפחתית מצוינת ועטורת שבחים. מציעה אוכל אירופאי מוקפד ושירות מצוין. המחירים בהחלט סבירים.
  • Piqniq – מסעדה המציעה מאכלים אירופאיים שונים במנות קטנות, כשהסועד בוחר מספר מנות. מחירים נוחים ואוכל טעים מאד. מתאימה גם לצמחוניים ולאנשים הנמנעים מגלוטן.
  • Casa di David – מסעדה איטלקית שמציעה יופי של פיצות, פסטות ולזניות. מצוינת למשפחות ולזוגות רומנטיים.
  • Jacketz Oud-West – מסעדה שידועה במנות הגדולות והמשובחות שלה, שהופכות את הביקור לכדאי מבחינה כלכלית. יופי של אווירה ובירה מקומית מצוינת.
  • Yamazato – מסעדה יוקרתית (ויקרה) המתמקדת במטבח היפני המשובח. אם אתם רוצים להתפנק לילה אחד בארוחה במסעדה שזכתה לכוכב מישלן, זה המקום בשבילכם Moshik& – מסעדה משובחת ואופנתית, עם תפריט מגוון המתמקד בבישול המולקורלי. מה שחשוב יותר שתדעו הוא שבראש המסעדה עומד השף הישראלי מושיק רוט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *